Gratis verzending

Achteraf betalen mogelijk

Voor 12:00 besteld, morgen in huis!

Voor 12:00 besteld, morgen in huis!

de meest gestelde vragen

Klantenservice
Stel een vraag

BESTELLEN & BEZORGEN

Wanneer je je bestelling op werkdagen voor 12.00 uur plaatst, zorgen wij ervoor dat jouw bestelling diezelfde dag nog ons magazijn verlaten. Jouw pakketje zal de eerst volgende dag geleverd worden, met uitzondering van de zondag en maandag. Bovendien ontvang je direct van ons een e-mail wanneer jouw bestelling gescand word door een PostNL medewerker. In deze mail vindt je een track & trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen.

BETALEN & RETOURNEREN

In onze webshop bieden wij jou de mogelijkheid om jouw bestelling op diverse manieren te voldoen. Je kan hierbij kiezen uit: iDeal, Maestro, MasterCard, Visa of Klarna. 

Indien je bestelling niet naar wens is mag je altijd jouw schoenen retourneren. Meld jouw retour binnen 14 dagen in ons retour portaal. Hier kun je ook direct jouw verzendlabel downloaden.

Je ontvangt van ons een bevestiging per mail wanneer wij jouw schoenen hebben ontvangen. Hierna storten wij binnen 10 werkdagen jouw geld terug op je rekening.

LET OP: Verzenden is gratis maar het retourneren 

GARANTIE

Je ontvangt op al jouw aankopen de wettelijke garantie. Aan de wettelijke garantie is geen vaste termijn gekoppeld, dit verschilt namelijk per product. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat je als consument in alle redelijkheid van het product mag verwachten. Is dit niet het geval neem dan contact op met onze Klantenservice.

Wanneer wordt mijn pakketje bezorgd?

Wanneer je je bestelling op werkdagen voor 12.00 uur plaatst, zorgen wij ervoor dat jouw bestelling diezelfde dag nog ons magazijn verlaten. Jouw pakketje zal de eerst volgende dag gelevert worden, met uitzondering van de zondag en maandag. Bovendien ontvang je direct van ons een e-mail wanneer jouw bestelling gescand word door een PostNL medewerker. In deze mail vindt je een track & trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen. Met deze track & trace code is het ook mogelijk om jouw bezorgmoment nog te wijzigen.

Welke bezorgmethoden zijn er?

Wij bieden je niet alleen de mogelijkheid om jouw pakketje thuis te bezorgen maar indien gewenst kun je ook een PostNL punt kiezen. Zodra jouw pakketje is is verstuurd ontvang je een mail van PostNL met een link naar jouw track & trace pagina. Komt het tijdstip van levering niet uit? Dan kun je via de track & trace pagina een andere tijd afspreken.

Wat is de status van mijn bestelling?

In de e-mail die je van ons ontvangt staat een track & trace code. Hiermee kun je jouw pakketje volgen en eventueel het bezorgmoment nog aanpassen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Na het afronden van jouw bestelling gaan wij direct voor je aan de slag. In principe is het niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Wel kun je altijd even contact met onze klantenservice opnemen.

Mijn favoriete artikel is op dit moment niet op voorraad. Wat nu?

Wat vervelend! Je mag ons altijd even mailen of bellen voor overleg. Ons mail adres is: klantenservice@footnotes.nl

Zijn er kosten verbonden aan het bezorgen van mijn bestelling?

Bestellingen worden geheel gratis verzonden! Indien je jouw bestelling toch wilt retourneren zijn de verzendkosten voor eigen rekening.

Ik heb een klacht, wat nu?

De volgende stappen zijn afhankelijk van waar je de schoenen gekocht hebt.

Aankoop bij een Footnotes dealer
In dit geval is de Footnotes dealer voor jou het eerste aanspreekpunt voor de klacht. Zorg dat je bewijs kunt leveren van je aankoop, bijvoorbeeld door het tonen van de kassabon. De Footnotes dealer zal de klacht beoordelen en met je in overleg gaan over een eventuele oplossing.

Aankoop in de officiële Footnotes webshop
Wanneer je jouw schoenen via onze officiële webshop hebt gekocht, kun je bij onze klantenservice terecht via e-mail. Vermeld daarbij het ordernummer en stuur, indien mogelijk, foto’s mee om jouw klacht zo goed mogelijk uit te leggen. Mocht je liever willen bellen dan kun je ons bereiken op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.30 uur via 0416 – 347 575. Je kunt ons natuurlijk ook bereiken via de chat functie op onze website.

Kan ik achteraf betalen?

Achteraf betalen is mogelijk met Klarna. Zodra de bestelling geleverd is, ontvang je een betaaloverzicht per e-mail. In deze mail staat een betaalknop waarmee je binnen 14 dagen de betaling kunt voldoen. Heb je met Klarna betaald en stuur je iets terug? Nadat wij je retour verwerkt hebben, ontvang je hierover bericht en gaat Klarna aan de slag om dit te verwerken. Dit kan nog enkele dagen duren.

Welke betaalmethoden zijn er?

Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden: iDeal, Maestro, MasterCard, Visa of Klarna.

Waarom lukt mijn betaling met Klarna. niet?

Zodra je kiest voor achteraf betalen, wordt er een check gedaan om te kijken of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag.

Bij deze check kijken we naar drie factoren, namelijk: je betalingsgeschiedenis bij ons, het bedrag, en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Het gaat om een combinatie van factoren die bepaalt of de aankoop goedgekeurd kan worden.

Als het niet lukt om achteraf te betalen kun je de bestelling afronden door een andere betaalmogelijkheid te kiezen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Meld jouw retour gemakkelijk en snel aan via www.footnotes.nl/retourneren 

1. AANMELDEN | Geef binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen aan welke items jij wilt retourneren of ruilen. Vervolgens kun jij jouw retourlabel gemakkelijk en snel downloaden.

LET OP: De retourkosten zijn voor eigenrekening en kunnen direct betaalt worden bij het aanmaken van een verzendlabel.

2. INPAKKEN | Pak je item(s) goed in zodat je zeker weet dat het artikel onbeschadigd bij ons aan komt.

3. VERSTUREN | Breng je pakket naar een postkantoor. Wil je zeker weten dat jouw pakketje goed bij ons aankomt? Kies dan voor verzenden met een track en trace code.

4. TERUGBETALING EN RUILING | Zodra wij jouw retour hebben ontvangen ontvang je binnen 10 werkdagen een terugbetaling of een aangepaste Klarna factuur. 

 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van artikelen?

Ja. De verzending van jouw bestelling is geheel gratis! Echter betaal jij wel de kosten voor het retourneren van jouw schoenen. 

Wat is mijn bedenktermijn?

Je hebt 14 dagen bedenktermijn. Wanneer jouw bestelling niet naar wens is kun je deze aanmelden (binnen deze 14 dagen) voor retour. Hierna heb je nog eens 14 dagen om jouw retour daadwerkelijk terug te sturen. 

Retour aanmelden kan via: www.footnotes.nl/retourneren

 

Wanneer krijg ik het geld van mijn retourzending terug?

De item(s) die je hebt geretourneerd, dienen ongedragen en in originele staat te zijn en voorzien van de originele labels en etiketten. Nadat de retourzending is goedgekeurd, ontvang je een e-mail waarin bevestigd wordt dat het bedrag binnen enkele dagen op jouw rekening zal worden gestort. Houd er rekening mee dat terugstorten op een bankrekening of creditcard nog enkele dagen extra in beslag kan nemen.

Wat is de garantieperiode?

Je ontvangt op al jouw aankopen de wettelijke garantie. Aan de wettelijke garantie is geen vaste termijn gekoppeld, dit verschilt namelijk per product. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat je als consument in alle redelijkheid van het product mag verwachten. Is dit niet het geval neem dan contact op met onze klantenservice.